torsdag 26 april 2012

Olycksfågel

Så här har Luna sett ut när jag hämtat henne från förskolan i veckan. 
Fast hon går ju på som en ångvält så jag är inte alls förvånad. 

Det var en stol i vägen för henne på tisdagen

Hon missade ett trappsteg idag och gjorde sig en ordentlig vurpa. 

Idag har hon tydligen bestämt sig för att inte sova middag och jag har ingen lust att tjafsa med henne mera heller. Hon däckar nog i soffan vid 4tiden ändå, och får ta en liten liten power nap. 
Så synd nu när Nova är sjuk att vi inte kan gå ut och promenera eller något. Men med hennes hosta är det lika bra att stanna inne. 

Igår var Luna på BVC och fick sin 18 månaders koll. Allt så bra ut och sprutan var inte speciellt farlig den heller. Hon väger nu strax över 12kg och är 84,5 cm lång. Liten tjej börjar bli en stor tjej.
Det var väldigt skönt att komma iväg på BVC och kunna dela tankar och funderingar om saker med vår underbara sköterska, tack vare henne ska jag nu ta tag i saker som skulle ha varit gjorda för länge sedan. I slutänden hoppas jag det kommer bli bra för alla parter och vår familj blir mer harmonisk. 

Inga kommentarer: