onsdag 14 mars 2012

En olycka kommer sällan ensam


Fansen va tröttmössa jag är nu. Vill bara sova!!!
Tänkte lägga mig och sova med Luna en stund när dags för hennes lunchnap, men nääää hon skulle som vanligt inte sova. Nu är det super bus på henne och lägger jag mig på soffan och försöker vila en stund får jag inte vara i fred vilket resulterar i en väldigt grinig mamma ::(


Idag är det dags för Nova att vara på hästlekis, även om hon inte riktigt förtjänar det. Eftersom kopplingen nu har gett upp och det inte går att lägga i växel får vi ta bussen. Bläääääää!!! massa spilltid och jag är verkligen inte på humör för att försöka stressa med nå mat och passa busstider.Vi får åka en timme innan, sedan vänta 20 minuter innan det börjar. Med lite tur behöver vi inte vänta när vi ska hem, men det tar ju ändå en 45 minuter innan vi är hemma och då börjar alla kvällsbestyr, med kvällsmat och bad.

Bilen ja, just nu gör vi inget annat än slänger massa på pengar på skiten och har man fixat en sak är det dags för nästa. I höstas blev det nya bromskivor bak, kamremsbyte och ny startmotor. Köpte även fjädrar fram som för någon vecka sedan lämnades in på verkstan för montering. Sedan har det varit en del småsaker också. Nu senast är det nu kopplingen. Så bara för bilen nu är ganska redo för besiktning kom nästa grej. Är så less. Dessutom har jag nu märkt vad bekväm jag har blivit med bil :)

Sedan är det mycket annat runt om, så just nu känns kroppen slutkörd :(



Inga kommentarer: