tisdag 7 februari 2012

Less

Hallå, herr press och stress.
För några månader sedan bokade jag inte tid för smink och hår på bröllopsdagen och idag ringer hon och säger att hon inte kommer vara på plats då. Men alltså, kan man inte meddela sådant lite tidigare kanske. Hade tid för klipp och färg för bara någon vecka sedan som jag var tvungen att avboka och redan då pratade vi om denna dagen. Så nu måste jag hitta någon annan som kan fixa mig denna dagen :( Hoppas det ordnar sig, det är ju liksom "bara" 4,5 månader kvar.

De ringde från Mobackes också för att boka tid för att titta på bukett. De skulle ha hört av sig förra veckan. Hon tyckte att det skulle passa i maj att komma på konsultation och planera för buketten. Men alltså hallå....jag kan tycka det är lite väl tätt in på. Det lät inte heller som det var klart heller om vem skulle göra den, vem som jobbade då. Känns just nu som om att skiter i det också och gör min egna bukett eller kollar med blomsterhandeln på Gärdet.

Apropå det fick jag värsta ångesten idag när jag började räkna. Bara 4,5 månader kvar och det finns en hel del som ska fixas. Jag har beställt klänning till mina tärnor idag i alla fall. Jag hoppas de blir nöjda och blir värsta pumorna :)

Just nu är det mycket budget i mitt huvud, både företagsekonomi och min egna. Va det gäller företagsekonomi så kan jag tycka att dessa två företag inte direkt har kvar mig som kund i alla fall.
Vad det gäller min egna ekonomi känner jag mig bara less. Jag blev arbetslös i November och a-kassan är ännu inte klara med mina beslut. Känns inte alls bra då jag har en ganska stor hög med räkningar som ska betalas från förra månaden.
Jag har heller inte fått papper från försäkringskassan angående mitt aktivitetsstöd, medan andra i min grupp fick sina i slutet av förra veckan. Men det är ju inte så konstigt egentligen så länge a-kassan inte kan har blivit klara med min ersättning vet ju inte försäkringskassan vad mitt aktivitetstöd blir. Känns som en soppa alltihopa :( vill ha i gång mitt företag väldigt snart så jag inte behöver ha så mycket med dessa myndigheter att göra mera.

Nästa vecka borde beskedet om min registrering komma och då är det bara att budgetera, lämna inte affärsplan till arbetsförmedlingen för att se om jag får starta eget bidrag. Gå till banken och få kapitallån och sedan är det bara att köra så det ryker :)

Inga kommentarer: