tisdag 8 maj 2012

Just nu längtar jag massvis efter att få åka iväg med min karl så vi får rå om varandra riktigt ordentligt.
Ett barnfritt hotell, inget skrik inget gnäll...bara en pool, strålande sol och goda drinkar. Lugn och Ro, mys på hög nivå. En egen pool gör ingenting alls :)

Bild lånad från Resias blogg.

Igår var jag på mitt första läkarbesök. Jag tyckte det gick ganska bra, han lyssnade på vad jag hade att säga och satte upp mig på väntelistan till ett proffs, tyvärr lär det dröja någon månad för dem har så mycket. Någon medicin tyckte han inte att jag behövde i dagsläget, han tyckte jag hade bra koll på vad varför jag mår som jag gör. Det var inte speciellt populärt i min karls öron, men jag gillar ju inte att ta tabletter så jag är glad att jag slipper den delens skull. Jag har ett återbesök hos honom om två veckor, kanske att han har ändrat uppfattning då. Jag fick ta lite blodprover för ämnesomsättning, blodvärden och diabetes, jag hoppas att det inte är något som visar på något av detta. Tycker jag har det jobbigt att komma i genom vissa dagar som det är. Överlag är jag väldigt glad att jag tar tag i min ångest och depression, det är inte en dag för tidigt. NU kan det bara bli bättre, hoppas jag i alla fall. 

Är väldigt tacksam för att min blivande man är så tolerant som han är nu. Att han finns där i alla lägen och ställer upp, gör det där lilla extra emellanåt här hemma så jag slipper. Det är guld värt. 

Igår var jag iväg på föreningsmöte, det var super kul. Vi var inte så många, men det gjorde inte mig någonting. Vi som var där hade trevligt och jag kom bort och fick tänka på annat en stund. Jag är så glad att jag gått med i föreningen. Senare i veckan ska vi börja planeringen av höstens mässa, och lite andra möten har jag också i veckan. Ser verkligen fram emot att få helg nu....




Inga kommentarer: