söndag 20 maj 2012

Jobbar på och tankar om bröllopet.

Då var denna veckan slut och i morgon fortsätter utbildningen. Jag tycker att känns väldigt bra och det är helt otroligt skönt att komma iväg på dagarna och göra någonting. Som det ser ut nu är det utbildning varje dag mellan 8-17 så jag hinner inte med så mycket annat. Jag hoppas på bra schema sedan så möjligheterna finns att komma iväg på lite samtal ibland. Men just nu kan jag inte prioritera det, jobbet och pengarna kommer först. Det är skönt att veta att jag har två månader med lön till att börja med och jag kommer mer än gärna jobba extra om den möjligheten finns. Det är väldigt mycket som kan pluggas in, men tycker det går bra, kul att att lära sig något nytt och få nya erfarenheter. Gänget jag går med och är helt okej dem också, även om många är väldigt tystlåtna En går mig riktigt på nerverna, så öronpropparna åker med i morgon för säkerhetsskull. Ska jag lära mig system och kunna koncentrera mig på mina uppgifter går det inte att det sitter någon bredvid som pratar högt för sig själv och allmänt går mig på nerverna. Lite lugn och ro tack :)

Idag har det blivit en massa vatten och filmmys med gubben, lite slitet efter en kväll i Söderhamn igår. Det var crusing, men inte speciellt mycket bilar. Däremot åt jag en extremt stark kebabtallrik :)
Barnen åkte med farmor igår. Först skulle de på kattutställning och sedan till Alfta på massa roligt. Det var riktigt skönt och välbehövligt för oss att få lite lugn och ro samt egen tid. Ungarna har säkert haft super roligt.

Om 5 veckor är bröllopet över, alltså inte alls långt kvar och det finns en del kvar att göra. Just nu sitter jag med skorna på för att försöka vänja mina fötter :) Har ännu inte bokat tid att få min klänning uppsydd så det står som Prio 1 imorgon, att ringa och boka en tid. Hoppas att hon kan få den dekorerad som jag vill också, men eftersom det inte är något avancerat blir det nog inga problem. Är faktiskt lite pirrig att höra sedan vad S tycker, han har ju som inte sett den och kommer inte göra det heller förens det är fotograferingstid på bröllopsdagen :) Har ännu inte några smycken, vet inte riktigt vad jag vill ha och om det behövs.

To Do listan är just nu:

- Ring och boka klänningsfix
- Boka tid med vigselförrättaren
- Prata med skepparen om dekorerad båt och annat praktiskt
- Kolla av musikerna till vigseln
- Göra festhäften
- Skor till de små och S
- Underkläder
- Handla lite mer dryck och tilltugg
- Hämta ringar
- Jobba vidare med att försöka få S att träna på en liten bröllopsdans med mig.
- Fortsätta fundera på blommor.

Inga kommentarer: