lördag 4 februari 2012

Vardagsrum on the way

Jag älskar PIP så är det bara, har alltid gjort och kommer förmodligen alltid göra. Jag vill ha typ allt, tapeter, sängkläder och muggar m.m

Just nu sitter jag och känner mig måttligt berövad över våra fula tapeter i vardagsrummet. Va får folk att sätta upp dessa gräsliga gulrandiga tapeter i ett helt vardagsrum? Skulle mer än gärna riva ner skiten och måla vitt. Samt sätta upp en fondvägg som t.ex denna rosa :) Fast samtidigt skulle den bli fin i Lunas rum också :)

Tycker inte speciellt mycket om mitt vardagsrum just nu. Det är inte speciellt hemtrevligt och jag tycks inte få någon ordning på det. Imorgon kommer det in en till soffa, ja jag längtar. Ska bli så skönt att få möjlighet att kunna lägga sig ner och ha gott om plats. Att trängas 2 vuxna och 2 barn i en 3 sits är inte för mig. Ett steg i rätt riktning i alla fall. Skulle vilja prydda dem lite mysiga kuddar, men inte så stor idé direkt, Luna slänger ju ut dem på golvet direkt.
En annan nackdel som när man bor i lägenhet är alla dessa betongväggar. Vilket gör att väggarna får gapas ganska tomma. Min karl hatar att borra i dessa väggar och det är inget som jag skulle ge mig på heller :(  Nu blir det att få ordning på soffhörnan och få mattan på plats, det ska bli kanon. Sedan får vi se hur det går med väggarna och hur det ser ut i potten efter all annan väggrenovering. Måste få lite ordning på fönsterna också, med lite nya blommor och gardiner. Jag kan ju försöka ha som mål att vara nöjd innan året är slut.

Nu blir det en tur till Sibylla :)


Inga kommentarer: