söndag 10 juni 2012

Barnrum


Inspiration från IKEA

Då satt man på nätet och sökte inspiration på nätet på diverse inredning. Varför??? ingen aning, jag vet ju hur jag skulle vilja ha det hos de små om jag fick bestämma. Nu kommer de få flytta in ett hemskt blått rum, jag tippar på att det inte har blivit tapetserat där sedan förra året. Problemet är väl att det inte är någon idé att tapetsera om eftersom N kommer säkert riva sönder dem ändå, för att de nya inte passar henne just nu. Samma dilemma vi fick här. Hon fick själv välja tapeter, men hade sönder dem för att hon inte ville ha dem längre och trodde väl att hon skulle få ett par andra. Alternativt är att hennes hörn får ha den hemska blåa och Lunas hörna får bli finare och mysigare :) Kommer dock satsa på lite affischer att rama in för att få det lite mer hemtrevligt. Finns mycket jag skulle vilja göra, men så länge N gillar att ha sönder saker känns det väldigt tråkigt att lägga manken till. 

Kommer bli svårt att möbler, då det är mycket mindre än det rum de har idag, ganska smalt också. Kanske om jag får någon att komma över och borra så får jag nog till det. S hatar att borra i dessa betong väggar. Nya tänket, använd spacet uppåt :) Ser fram emot en sväng på IKEA väldigt snart för att köpa in lite hyllor, och L behöver en växasäng madrass, så hennes säng tar mindre plats. SÖKES!!! en våningsäng :) med bara en säng, så de kan få en myshörna under den, någon lampa och diverse saker. 

Det finns alltid saker att förbättra som skulle vara bra att ha, men jag får väl skriva en lista igen på saker som behövs och lite annat ;) så får jag pricka av allt eftersom. 
Om drygt 2,5 veckor kommer mamma hit med virkprylar till mig, så då ska jag ge mig på att göra massa rutor. Förhoppningsvis slutar de i fina filtar. 

Nä, nu ska jag göra mig en kopp te, hänga tvätt och fortsätta drömma. Imorgon väntar jobbet igen, ett slutprov och med lite tur avslutas dagen ute i produktionen.


Till hösten 2012, satsar HM på inredning för barn :)
Jag kommer stå på första parkett för att inhandla härliga textiler till mina barn. 






Inga kommentarer: