tisdag 24 januari 2012

Dagarna kommer och går....

Dagarna kommer och går, men inte händer det mycket ändå. Var till Gävle igår en sväng. Tittade lite i affärer, men handlade bara 2 tröjor till barnen och dekorationer till min brudklänning. Det kommer vara en riktigt kass månad den här månaden och hur snabba försäkringskassan är har jag ingen aning om, men bollen är i alla fall i rullning. Har jag tur börjar jag en kurs nästa vecka och behöver inte bekymra mig mer på ett tag.

S tog en spelfri kväll igår, och vilken skillnad. Han blir som förbytt och det var riktigt mysigt och bara kolla film och vara. Annars har han spelat konstant hela helgen i stort sätt, vilket jag inte gillar. Hela han är mycket bättre utan speljävulen i sig, önska han kunde skaffa sig en annan hobby....eller...nja, vet inte om han ska någon alls :P

Idag fick jag sovmorgon, var varken upp tidigt i morse eller i natt, Vaknade av väckaren kl.7 och Luna fick jag väcka kvart i 8. Hon var inte alls hungrig så jag tippar på att S gav henne mat i morse innan han åkte på jobbet. Jag hade läkarbesök idag. Han gjorde bara en vanlig hälsokoll. Lyssnade på hjärta, lungor m.m sedan tog de några rör blod av mig också. Nu kommer jag få en tid till röntgen också, känns mycket skönt.

just nu fått mer och mer ont, var dag som går och kan inte mysa med flickorna ordentligt, de kan inte luta sig mot mig utan att det smärtar. Jag är så förbannad på läkemedelsverket som bara vill att vi ska vänta tills de "utreder". Just nu väntar de på rapporter från våra kirurger för att se om någon anmälts eller kommit fram. Själv tycker jag att de ska lyssna på oss som lever med biverkningarna varje dag. Som har ont, inte fungerar på jobbet eller har svårt att ta hand om sina barn. Vi driver ju inte frågan för kul. Vi driver ju frågan för att vi har ont och mår dåligt av de gift vi har i våra kroppar. De senaste är att de även har använt sig av material som de använde vid bygget av Hallandsåsen. Och byggsilikon har inget i en människokropp att göra.
Bara hoppas på att de börjar lyssna på oss någon gång.

Just nu ser jag fram emot middag. De får bli panerade spättafileér med potatis, grön och egengjord remouladsås. Bara 1 timme kvar innan gubben kommer hem!!!




Inga kommentarer: